Internets un tā straujā attīstība ir viena no lietām, ko paredzēt nevarēja praktiski neviens un arī to, ka internetā vai pareizāk sakot ar interneta palīdzību būs iespējams nopelnīt naudu būs iespējams arī paredzēja tikai retais. Pašos interneta pirmsākumos tas tika izmantots tikai zinātniskiem mērķiem un to izmantoja universitātēs, bet, jo plašāk sāka attīstīties datortehnika un vairāk un vairāk cilvēki sāka izmantot šo tīklu, tas cilvēki sāka domāt aizvien jaunas lietas, ko varētu piedāvāt internetā. Un, lai gan sākotnēji uzņēmēji, kas sāka darboties ar internetu un sāka veidot programmas, kas internetā ļauj patērētājiem darīt dažādas darbības, tomēr neviens no viņiem vēl nebija nopelnījis lielas naudas summas, tāpēc investīcijas sākumā nāca lēnām un bija grūti pārliecināt investorus par to, ka šī platforma būs tik strauji augoša.
2000. gadu sākumā, kad bija tā saucamais pirmais interneta burbulis investori bija sapratuši, ka šī platforma būs ļoti liels naudas avots un tāpēc sāka finansēt visvisādus projektu, pat tad, ja tiem tā īsti nebija potenciāls. Un tāpēc arī radās burbulis, kas sprāga 2001. gadā, kad liela daļa no šīm investīcijām tika pazaudēta un milzum daudz jauno kompāniju izputēja. Bet nākamo 15 gadu laikā internets un kompānijas kas šeit darbojas ir kļuvušas gudrākas un nopietnākas. Tāpēc arī vienas no pasaules lielākajām kompānijām, kā Google un Alibaba ir pamatā balstītas tikai uz internetu un šī platforma ir ļāvusi šādiem uzņēmumiem 10 gadu laikā panākt tādu pašu apgrozījumu, kā citiem uzņēmumiem vajadzēja 100 gadus pirms interneta laikmetā.
Bet runājot par nedaudz tuvākiem notikumiem, arī pie mums Latvijā internets pēdējo gadu laikā ir radījis vairākas lielas kompānijas. Mēs taču visi zinām tādus zīmolus, kā Draugiem.lv, ss.lv vai 1a.lv kas pamatā ir tikai internetā veidoti uzņēmumi, kuru apgrozījums gadā pārsniedz vairāku miljonu Eiro. Tad lūk daudzi uzreiz teiks, ka lielie uzņēmumi ir jau izdomājuši visu, ko var izdomāt un jaunajiem uzņēmējiem vairs nav nekādu iespēju. Bet labs pretarguments šim noliegumam ir ātro kredītu nozare, kas mazāk kā 10 gadu laikā ir izaugusi līdz vismaz 200 miljonu apgrozījumam gadā un lielākie šīs nozares spēlētāji katru gadu apgroza desmitiem miljonu Eiro.
Tieši tāpēc es ieteiktu sākt meklēt nozares, kurās būtu iespējams kaut ko pilnveidot vai uzlabot un sākt savu uzņēmējdarbību pamatā veidot tieši internetā. Ir ļoti daudz un dažādu mazu nozaru, kuras vēl jo projām nav atradušas internetu un tas nozīmē daudz un dažādu iespēju uzņēmējiem, kas ir gatavi mazliet pasvīst un atrast jaunus un inovatīvus risinājumus!