WordPress ir bezmaksas programmatūra, kas bāzēta uz interneta tīmekli un ko var izmantot ikviens, lai izveidotu un uzturētu savu blogu vai mājaslapu. Neskatoties uz to, ka sākotnēji WordPress tika izveidots, lai interesentu varētu ātri un vienkārši izveidot sev bloga tipa mājaslapas, tagad WordPress ir kļuvis par plašu platformu dažādu WEB risinājumu izstrādei.
WordPress pirmsākumi meklējami 2003. gadā, kad tā bija vienkārša programma, kas atviegloja un uzlaboja ikdienas rakstīšanas darbus datorā un ko izmantoja vien pāris cilvēki. Tagad WordPress ir attīstījies un paplašinājies tiktāl, ka to izmanto miljoniem cilvēku visā pasaulē, izstrādājot mājaslapas, kuras arīdzan ikdienas apmeklē miljoniem cilvēku.
WordPress pamatā ir atvērtā koda projekts, kas nozīmē to, ka pie šī projekta attīstības ir strādājuši un vēl aizvien strādā simtiem cilvēku visā pasaulē, pielāgojot tā programmatūru kā savām, tā arī citu lietotāju vajadzībām. Tāpat atvērtā koda projekts nozīmē arī to, ka WordPress platformu ikviens var izmantot bez maksas un lietot to jebkādiem mērķiem, sākot no blogiem un mājaslapām privātām vajadzībām, beidzot ar dažādām e-komercijas un biznesa interneta vietnēm.
Kā jau pieminēts, sākotnēji WordPress tika izveidots kā blogošanas programmatūra, tomēr tagad tas ir attīstījies kā pilna satura vadības sistēma, kas nodrošina plašu funkcionalitāti un simtiem spraudņu, rīku un tēmu. Tagad tām iespējām, ko sniedz WordPress, nav robežu, jo tās ir atkarīgas no katra izstrādātāja un programmētāja prasmēm un zināšanām. Vienkāršiem vārdiem sakot, ikvienu WordPress veidoto mājaslapu iespējams pielāgot savām vajadzībām, izmantojot piedāvātos rīkus, tēmas un spraudņus, tāpēc WordPress ir atslēga uz savas mājaslapas vai bloga iegūšanu ātri un vienkārši.
WordPress priekšrocības attiecībā pret citām tāda tipa platformām ir viegla lietojamība, plašas pielāgošanas iespējas, plaša komūna un lietotāju atbalsts, kā arī SEO optimizācijas iespējas.
Populārākie mājaslapu veidi, kas izveidoti, izmantojot WordPress platformu, ir blogi, informatīvās mājaslapas, biznesa un uzņēmumu mājaslapas, e-komercijas vietnes, mājaslapas noteiktiem biedriem un grupām, forumi, galerijas, portfolio vietnes, kā arī žurnāla stila mājaslapas.
Interneta veikalu attīstība
Pašlaik mēs dzīvojam laikā, kad internetā ir iespējams pasūtīt praktiski jebko sākot no vienkāršām sadzīves precēm līdz elektrotehnikai un pat ēdienam. Internets ir ļāvis radīt ekosistēmu, kurā dažu klikšķu attālumā katram cilvēkam ir pieejamas lietas, ko kādreiz vienmēr vajadzēja doties pirkt uz veikalu. Tieši tāpēc arī Interneta veikali visā pasaulē ir vieni no vislielākajiem biznesiem, jo cilvēki vienkārši aizvien vairāk un vairāk vēlas iepirkties tieši no mājām nevis doties uz veikalu, kur šo preču cenas noteikti ir daudz dārgākas, kā tā patiesā cena, jo veikalam ir jāmaksā gan pārdevējiem gan par telpu īri, kā arī visu laiku jāpērk inventūra, kas nebūt nav lēti. Bet interneta veikals var atrasties kādā milzu noliktavā ārpus pilsētas, kas maksā kapeikas un var sūtīt visa preces pa kurjerpastu, par ko bieži vien maksā pats pircējs. Šādi tad arī interneta veikali ir spējuši attīstīties no idejas, kas kādreiz likās neiespējama līdz realitātei, kurā mēs šodien dzīvojam.
Protams, Interneta veikali ne vienmēr arī ir tā labākā izvēle, jo pēc preces pasūtīšanas bieži vien ir jāgaida 2 vai 3 dienas, pirms tā nonāks pie tevis un tad, kad tu esi jau samaksājis par savu preci tad šī gaidīšanas var būt visai nepatīkama. Interneta veikali visā pasaulē domā aizvien jaunas un jaunas metodes, kā pēc iespējas ātrāk piegādāt preces saviem klientiem, bet ātrākais, ko šiem veikaliem izdodas izveidot ir vienas dienas piegāde, kas jau tā ir visai iespaidīgi, ņemot vērā, ka paciņa ir jāatrod, jāiesaiņo, jāsaņem apstiprinājums par pasūtījumu un tā apmaksu, jānosūta uz pareizo adresi un kādam tā patiesībā arī ir jāpiegādā šajā adresē. Nākotnē šie interneta veikali cer izveidot sistēmas ar autonomu lidaparātu vai arī braucamo palīdzību, kas varētu piegādāt paciņas jebkurā vietā un jebkurā laikā un tādā veidā, iespējams, izdotos samazināt piegādes laiku vien līdz dažām stundām.
Interneta veikalos vēl viena problēma ir tā, ka tu tā īsti nevari preci apskatīt un tā teikt “apčamdīt” un salīdzināt ar citām līdzīgām precēm, bet šeit tad talkā nāk dažādi salīdzināšanas portāli, kas tad arī ir specializējas uz noteiktām produktu kategorijām un šajās kategorijās tad arī mēģina salīdzināt labākos produktus, lai viņu klientiem sniegtu vispareizāko atbildi. Šīs kompānijas parasti pelna komisijas no interneta veikaliem par klientu piesaisti un tādā veidā tad vēl samazinot interneta veikala peļņu. Tieši tāpēc arī, lai gan interneta veikali ir vieni no lielākajiem biznesiem pasaulē, to peļņa nebūt nav lielākā, tieši tāpēc, ka tiem ir tik ļoti daudz dažādu izmaksu, bet cenas ir jāsamazina līdz minimumam, ja tie grib konkurēt ar reāliem veikaliem un vēl arī paši ar citiem interneta veikaliem!